czwartek, 25 października 2012

Melbourne ornitologicznie


Jak każdy wie Australia szczyci się ciekawymi zwierzętami typowymi dla tego regionu świata.  Mieszkając jednak w mieście trudno zobaczyć biegnącego przez ulice kangura czy emu, ale Melbourne ma także innych mieszkańców którzy  każdego dnia przypominają mi że jestem po tej drugiej zupełnie innej zoologicznej części świata. Uwielbiam to uczucie kiedy wychodzę z domu nad ranem a wokół śmigają zielono żółte papużki. Świat od razu staje się jakiś taki egzotyczny! Papug lata tu wiele rodzajów. Małych, dużych. Czerwono-zielonych, zielono-żółtych i rozkrzyczanych w niebo głosy.
Pod domem mam akurat te malutkie, ruchliwe i szybkie jak małe rakiety więc nawet nie mam szans złapać ich na zdjęciach. Tymczasem nad rzeką Yarra zaraz przy Federaction Squere można poobserwować większe okazy które całymi gromadami obsadzają nadrzeczne Bottle Brush (Szczotka do butelek)Także te drzewa są typowe tylko dla Australii i niektórych okolicznych wysp. Charakteryzują się one długimi, czerwonymi kwiatostanami przypominającymi szczotki do mycia butelek.
Kolejnym ciekawym przedstawicielem Australijskiego ptactwa jest Magpie. Czarno-biały ptak nieco podobny do naszej sroki. Jego odgłosy początkowo wzięłam za jakieś dziwne elektroniczne dźwięki (dźwięk kluczyka samochodu czy coś takiego) To wszystko dla mnie takie nowe i ciekawe. W tutejszych parkach można zobaczyć jeszcze inne okazy; nowe dla osoby z północnej półkuli, a także dobrze nam znane łabędzie i mewy. Te ostatnie przejęły tutaj role naszych gołębi krakowskich.
Tak przy okazji: pośród zupełnie nowych zwierząt które spotkałam w mieście jest jeszcze Australijska odmiana oposa (ang. possum) Duży gryzoń z długim nosem i ostrymi pazurami. Takie połączenie szczura i mrówkojada. Miałam okazje zobaczyć jednego w nocy w samym centrum. Zwierzaki wyglądają uroczo i nie są bardzo tchórzliwe. Przyjmują jednak pozycje wyczekiwania ale jak się zbyt blisko podejdzie mogą zaatakować.

Kukabara:
 MagPie:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz