wtorek, 5 marca 2013

Otago -z kamerą pośród zwierząt

Po pięciu godzinach jazdy z górzystych terenów przenieśliśmy się na plaże. Sprawnie ominęliśmy Dunedin i skierowaliśmy prosto na półwysep Otago. Tutaj roi się od pingwinów, fok, lwów morskich i innej zwierzyny.Część terenów jest zamknięta, część leży na terenach prywatnych dostępnych wycieczkom, ale wciąż są miejsca gdzie można je obserwować prawie jak na wyciągnięcie ręki. Takim szczególnym miejscem jest Sandfly Bay.
Z parkingu to kawałeczek spacerkiem przez piaszczyste wydmy, a później wzdłuż plaży aż na jej drugi kamienisty koniec. Tam wylegują się foki i lwy morskie. Po czwartej przychodzą także pingwiny. Oczywiście należny utrzymać odpowiednią odległość. Zwłaszcza od pingwinów, które są bardzo strachliwe. W godzinach ich wędrówki nie wolno podchodzić do końca plaży, ale za to można schować się w wierzy i obserwować paradę jednych z rzadszych ras pingwinków na świecie. Półwysep poza zwierzyną to także ładne plaże, małe wioski i kręte drogi z których rozciągają się niesamowite widoki. Warto przejechać się  Highclif Rd z której rozciąga się niesamowita panorama na zatokę i Dunedin, oraz droga Portobelo która prowadzi wzdłuż wybrzeża. Na noc zatrzymaliśmy się w Pinguin Place Lodge na samym końcu półwyspu. Miejsce okazało się strzałem w dziesiątkę. Dostaliśmy dwójkę za 50$ w dużym domu z dużą kuchnią i bardzo wygodnie wyposażonym salonem. Z okna rozciągał się widok na zatokę. Idealne miejsce na butelkę wina przy dobrej kolacji. W domku byliśmy tylko my i dwie inne pary.
Info:
Nocleg: Pinguin Place lodge; 50$ plus 5$ pościel-na końcu półwyspu na Harington Point Rd
Wyżywienie: zaopatrzyć się w Dunedin!!